Zapraszam do krótkiego przeglądu form promocji w Internecie. Omówimy dzisiaj takie popularne kanały reklamy jak własna strona internetowa, fan page na Facebooku, konto na Instagramie, kanał na YouTube i odpowiemy sobie na pytanie, które z nich są nadrzędne i jaka powinna być prawidłowa praktyka rynkowa, jeśli zależy Ci na sprawnym działaniu twojego biznesu w sieci.
1. Własna strona internetowa
Ta forma reklamy da Ci najwięcej korzyści – ALE z założeniem, że nie będzie jedyną drogą odnalezienia Cię w Internecie. W tym momencie posiadanie własnej strony www (jeszcze kilkanaście lat temu ustawiało Cię to w czołówce wiodących i rozwijających się firm) stało się standardem, bez którego nikt poważny nie wchodzi na rynek. Jeśli zamierzasz prowadzić biznes, musisz na początku odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie tanio zarejestrować domenę internetową – bo czemu za miejsce w sieci miałbyś przepłacać?
2. Fan page na Facebooku
Gdy już założysz własną stronę, warto pomyśleć o uruchomieniu kanału jakim jest Facebook. Ludzie lubią rozmawiać, wymieniać się opiniami, pisać komentarze, uczestniczyć w różnego rodzaju wydarzeniach, a Twoja strona daje Ci możliwość zaproszenia ich bliżej siebie. Pamiętaj, by strona na Facebooku nie działała w oderwaniu i najpierw sprawdź np. tanie domeny na kru.pl zanim poczynisz kolejne kroki.
3. Konto na Instagramie
To następny ruch, którym powinieneś się zainteresować – opcjonalnie najpierw może być Instagram, a później Facebook (niektórzy uważają, że obecnie ten pierwszy jest bardziej oblegany i jest na nim więcej życia). Wstawiaj zdjęcia, informuj klientów o swoich promocjach i pamiętaj o właściwych hashtagach.
4. Kanał YouTube
To chyba najbardziej zbliżająca forma promocji. Mówisz innym: zobaczcie, że też jesteśmy ludźmi, co mamy dla Was przygotowane i że częścią wiedzy chcemy się z Wami podzielić już online.
Jak więc widać, rejestracja domen internetowych ma kluczowe znaczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Nie warto zaczynać od założenia strony na Fb lub Ig, bo ludzie bardzo szybko zaczną zadawać pytania o stronę www, która jest bazą do wszelkich działań.